97 maal te hard in gemeente

Algemeen

BERG EN DAL – Bij twee radar snelheidscontroles in de gemeente Berg en Dal zijn dinsdagmorgen 97 bestuurders van motorvoertuigen tegen de lamp gelopen.

Van 09.00 tot 11.00 uur werd gecontroleerd op de Grafwegen in Groesbeek. Daar was de radar apparatuur afgesteld op 57 kilometer. In totaal passeerden 226 voertuigen de radar en gingen er 15 te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg hier 74 kilometer per uur.

Van 09.30 tot 11.30 uur werd gecontroleerd op de Nijmeegsebaan in Heilig Landstichting. Ook hier waar een maximum snelheid 50 kilometer per uur bedraagt stond de apparatuur afgesteld op 57 kilometer. Op de Nijmeegsebaan passeerden 871 voertuigen de radar van hen gingen er 82 in de fout. Hier was de hoogst gemeten snelheid 77 kilometer per uur, waar maximaal 50 is toegestaan.

Digitale krant