Groesbeek neemt vluchtelingen op

Algemeen

GROESBEEK – Het is de bedoeling dat de gemeente Groesbeek ook vluchtelingen gaat opnemen, die een status hebben gekregen. Het college is zich aan het beraden op welke wijze en op welke manier de vluchtelingen in Groesbeek opgenomen kunnen worden.

Op dit moment loopt Groesbeek achter wat de opvang van vluchtelingen betreft. "Wij nemen wel degelijk onze verantwoordelijkheid om de statushouders onder te brengen", aldus burgemeester Keereweer. "Het gaat wat Groesbeek betreft in eerste instantie om 61 personen die allen een gezin hebben. Het is de bedoeling dat ze verspreid zullen worden ondergebracht om integratie te bevorderen. Wij gaan gesprekken voeren met de woningcorporaties Waardwonen en Oosterpoort en met Pluryn, die ook over diverse woningen in Groesbeek beheren."

Uitgelicht

Digitale krant